Executivii din întreaga lume se lovesc în fiecare zi în același mod. Două provocări majore sunt distrugerea capacității noastre de concentrare.

În primul rând, suntem din ce în ce mai copleșiți de distrageri care zboară spre noi de la diferite dispozitive conectate. Utilizarea smartphone-urilor și tabletelor este în vârf, iar acum folosim media digitală în medie peste 12 ore pe zi. Această stare hiperconectată nu ne permite să prelucrăm, să reîncărcăm și să reorientăm.

În al doilea rând, ne bazăm excesiv pe întâlniri ca formă implicită de interacțiune cu alte persoane la locul de muncă. Studiile indică faptul că petrecem oriunde de la 35% la 55% din timp, iar uneori mult mai mult, la întâlniri. Dacă vrem să rămânem concentrați pe o activitate cu adevărat semnificativă, ceva trebuie să se schimbe.

 

Dvs. și afacerea dvs. veți beneficia foarte mult dacă puteți aborda aceste probleme. Voi și toți cei din echipa dvs. vă veți bucura mai mult și veți realiza mai mult. Datele răspund din ceea ce ne spune bunul simț: Trebuie să ne dedicăm mai mult timp pentru noi înșine, dacă dorim să rămânem concentrați și eficienți la locul de muncă. Aceste cinci practici zilnice vă vor ajuta.

Exersați atenția. Cea mai mare greșeală pe care cei mai mulți dintre noi o facem este modul în care începem ziua. Refaci imediat și începi să verifici e-mailul pe telefon? O idee proastă, potrivit psihologului Stanford Emma Seppälä, autoarea piesei fericirii. După cum a spus într-un interviu pe e-mail, „Prin implicarea constantă a răspunsului nostru la stres [când ne verificăm telefoanele], în mod ironic, afectăm abilitățile cognitive – cum ar fi memoria și atenția – de care avem atâta nevoie disperată.”

Deci ce ar trebui să faci? Începi să încerci o practică simplă de mindfulness când te trezești, care poate fi orice, de la a lua liniștit câteva respirații profunde până la a medita 20 sau 30 de minute. Dr. Seppälä explică de ce acest lucru este atât de important: „Meditația este o modalitate de a vă antrena sistemul nervos pentru a vă calma, în ciuda stresului vieții noastre de zi cu zi. Când ești mai calm, ești mai inteligent emoțional și iei decizii mai bune. ” Nu este un mod rău de a începe ziua.

Organizarea sarcinilor. O altă greșeală comună este de a permite altor persoane să completeze calendarul dvs., în special dimineața. Trebuie să vă asigurați că lăsați suficient timp pentru a îndeplini sarcini complexe, creative. În calitate de antreprenor, investitor și cofondatorul Y Combinator, Paul Graham, a descris în „Maker’s Schedule, Manager’s Schedule”, acum celebrul său post din 2009, „o singură întâlnire poate sufla [o zi întreagă], împărțind-o în două bucăți, fiecare prea mică pentru a face ceva greu înăuntru. ” Sarcinile creative necesită timp dedicat atunci când sunteți proaspăt, nu câteva minute distrase întreprinse între întâlniri. Tuturor ne place să credem că putem face multitask în mod eficient, dar cercetările arată în mod concludent că suntem îngrozitori.

 

În loc să lupți pentru a realiza ceea ce contează, poți profita de ritmurile naturale ale corpului tău. Concentrați-vă pe sarcini complexe, creative dimineața; aceste lucruri vor tinde să fie cele pe care le realizați individual sau cu alte 2-3 persoane. Împingeți toate celelalte întâlniri spre după-amiaza. Aceste întâlniri mai simple, axate pe execuție cu grupuri mai mari sunt mai ușor de gestionat.

 

A curăța. Este biroul tău o mizerie? Ce zici de desktopul computerului? Ecranul de pornire al smartphone-ului dvs.? Aceste domenii ar putea părea nesemnificative în marea schemă a lucrurilor, dar mediul tău îți afectează productivitatea și calitatea muncii în moduri pe care tocmai începem să le înțelegem. Reducerea are un impact mare, după cum este indicat de succesul neobișnuit al cărții Magia schimbătoare a vieții de Marie Kondo. Și nu este doar pentru civili. Atunci când (acum pensionar) Amiralul SEAL al Marinei William McRaven a dat o adresă de început la Universitatea Texas din Austin în 2014, cel mai important sfat al său a fost să vă faceți patul.

Menținerea unui mediu de lucru curat, atât fizic cât și digital, este esențială pentru capacitatea dvs. de a vă concentra. La serviciu, puneți totul într-un sertar. Creați foldere pe desktop pentru a scăpa de toate fișierele aleatorii și păstrați doar cele mai importante aplicații 8–12 pe ecranul de domiciliu. Dezactivați toate notificările inutile (aici sunt sfaturi pentru telefoanele Android și pentru telefoanele Apple). Nu vă lăsați să vă distrageți de toate înghesuirile – veți rămâne concentrat mult mai mult.

Reduceți ședințele. Câți oameni au fost la ultima ta întâlnire? Mai important, câți dintre ei au fost efectiv implicați în crearea sau îndeplinirea rezultatelor rezultate din acea întâlnire? Această întrebare ar putea părea o modalitate ciudată de a fi concentrat, dar nenumărate studii, începând cu această cercetare HBR din 2015, au arătat beneficiile echipelor mai mici. Concentrarea și responsabilitatea sunt mai dificile cu prea mulți oameni – așa se sfârșește cu oameni care se uită în tăcere la laptopurile lor pentru o întreagă întâlnire.