Calvin sună bolnav în zilele în care ar trebui să facă o prezentare. Melinda are idei stelare pe care le comunică numai prin e-mail. Și Jess ți-a spus de-a dreptul că are un diagnostic de anxietate socială. Există șanse mari să gestionezi pe cineva cu anxietate socială. Tu (și ei) nu sunteți singuri. Aproape 50% dintre americani se consideră „timizi”, care este doar cuvântul cotidian pentru anxietatea socială. Și 12%, la un moment dat în viață, vor îndeplini criteriile pentru tulburarea de anxietate socială, ceea ce înseamnă că anxietatea lor împiedică să trăiască viața pe care o doresc (gândiți-vă că renunțați la o promoție, deoarece ar însemna conducerea antrenamentelor) sau provoacă o mare suferință ( ca o durere de stomac de o săptămână și somnul pierdut înainte de o revizuire anuală). Într-adevăr, anxietatea socială se situează ca a treia cea mai frecventă tulburare psihologică, imediat după cei care au lovit puternic depresia și alcoolismul. Interesant este că trăsăturile care stau la baza atât anxietății sociale, cât și performanței stelelor la locul de muncă se suprapun considerabil. Persoanele cu acest tip de anxietate au adesea standarde înalte și se angajează să lucreze bine, bine realizate. Este, de asemenea, o afecțiune tratabilă, iar beneficiile nu se estompează, chiar și atunci când anxietatea scade. Dar dacă un angajat are anxietate socială nu este întotdeauna evident. Poate fi Calvin, cu frica sa panică de a vorbi în public. Contraintuitiv, poate fi, de asemenea, cineva care poate oferi o prezentare cu un scenariu orbitor, dar care se ridică când este timpul pentru întrebări la fața locului. Se poate manifesta ca dificultatea unui alt angajat de a fi asertiv și de a oferi feedback constructiv, dar și de tendința altcuiva de a arăta cu capul în jos și de a nu cere feedback până când un proiect este aproape terminat. Una dintre primele întrebări pe care le aud de multe ori de la managerii care doresc să fie susținător este dacă ar trebui să aducă sau nu comportamentele pe care le observă. Este potrivit să strigați modele? Ar trebui să începeți o discuție numai atunci când timiditatea sau anxietatea socială împiedică cariera persoanei sau îi afectează negativ pe ceilalți. Nu încercați să forțați oamenii să se conformeze ideii dvs. despre cum ar trebui să arate un comportament „normal”. Sprijiniți introvertitii care poartă căști atunci când se concentrează, reîncărcați-vă mâncând prânzul la biroul lor, mai degrabă decât în ​​camera de pauză, sau prezentați-vă la ora berii de vineri și apoi ieșiți afară. Pe scurt, îmbrățișați o gamă largă de personalități și stiluri de lucru. Dar dacă observați că anxietatea persoanei interferează cu performanța lor, puteți începe discuția. Desigur, nu puteți întreba despre informații de sănătate private, dar, din fericire, nu aveți nevoie de o etichetă confirmată. În schimb, puteți întreba despre anumite sarcini sau comportamente pe care le au posibilitatea de a le dezvolta – de exemplu, delegarea eficientă, vorbirea în public, comunicarea în cadrul echipei, oferirea de feedback constructiv sau gestionarea timpului (amânarea și lustruirea excesivă merg mână în mână cu anxietate socială – mai multe despre aceasta mai jos). Oricare ar fi sarcina, întemeiați-vă conversația în sens pozitiv, nu în critică. Arată-ți pasă de ei și de cariera lor. „Apreciez foarte mult atenția acordată detaliilor acestor rapoarte. Pe măsură ce avansați în carieră, va fi mai puțin timp pentru a fi la fel de minuțios pe cât știu că preferați. Să ne unim capul despre cum să fim pregătiți pentru acel nivel următor. ” Sau „Am observat că programul tău este înundat, ceea ce îmi spune că ești în căutare. Să vorbim despre delegare, astfel încât timpul dvs. să vă petreceți în ceea ce numai voi puteți face. ” Dacă angajatul îți spune că are anxietate socială, poți face mai multe lucruri pentru a fi un manager de susținere. Fii campionul lor. Atunci când un angajat (sau un prieten sau un membru al familiei, de altfel) dezvăluie anxietatea socială, cel mai frecvent răspuns este să-l acomodezi. Există dorința de a fi un protector: să le acordați permisiunea să rămână acasă la conferință, să nu dea prezentarea sau să renunțe la instruire. Și, deși cazarea pe termen scurt poate fi utilă, pe termen lung, există o linie fină între acomodare și activare. Anxietatea socială se dezvoltă și este menținută prin evitare, așa că susținerea lor pentru a-și înfrunta temerile în ritmul lor este mai productivă decât acordarea permisiunii continue de a renunța. Mai degrabă decât să fii protectorul lor, fii campionul lor. În discuțiile în curs, întrebați ce vor să realizeze. Unde sunt în prezent și unde vor să fie? Ce puteți face pentru a-i ajuta să atingă aceste obiective? Ce provocări le-ar plăcea să facă? Apoi, colaborează cu angajatul tău pentru a-ți stabili obiective atât realiste, cât și provocatoare.

De exemplu, dacă prezentările sunt călcâiul lor lui Ahile, încurajați-i să înceapă mic prin introducerea unui vorbitor invitat sau moderarea unui Q&A. Alternativ, încurajați-i să se alăture unui grup de vorbire publică, cum ar fi Toastmasters. De-a lungul timpului, ei pot lucra până la grupuri mai mari și discuții mai lungi. Concluzia: fii întotdeauna un campion colaborativ. Rezistați să le atribuiți o sarcină care ar fi „bună pentru ei” fără o discuție înainte și înapoi. A invita; nu împinge niciodată.

Stabiliți roluri și așteptări clare. Știm cu toții (sau suntem) o persoană timidă sau introvertită care se aprinde atunci când cântă pe scenă. Sau putem lucra cu un coleg care este incomod la discuții mici, dar care este un performer de top atunci când este lăsat liber cu clienții. De ce? Există un rol clar de jucat. Pentru un individ anxios din punct de vedere social, structura îi poate elibera. De ce? Anxietatea este condusă de incertitudine. Prin urmare, aripi este paralizant. Improvizarea, mai ales într-un forum public precum o întâlnire, este descurajantă. În schimb, valorificați punctele forte ale angajaților dvs. și lăsați-i să exceleze în roluri mai structurate. De exemplu, angajatul dvs. se poate lupta într-o întâlnire informală, dar poate străluci atunci când conduceți un antrenament recurent. S-ar putea să fie înspăimântați de o discuție de grup, dar să scoată din parc o prezentare PowerPoint cu scenarii. Potrivește-le cu sarcini structurate care le permit să strălucească. La fel, pentru cei anxioși din punct de vedere social, nu există așa ceva ca spitballing-ul. De obicei, numai un paragraf articulat și bine gândit va fi util. Pentru a vă asigura că auziți ideile tuturor, oferiți locuri alternative pentru brainstorming-ul public. De exemplu, oferiți întrebări înainte de o întâlnire sau oferiți șansa de a cântări mai târziu prin e-mail, astfel încât să aibă șansa de a-și exprima ideile într-un mod care le este confortabil. Ajută-i să-și gestioneze perfecționismul. Anxietatea socială vine adesea însoțită de perfecționism. Iar perfecționismul este dificil – o stropire poate însemna dăruire puternică și rezultate impresionante, dar o ajutoare generoasă este paralizantă și auto-înfrântă. Deseori vedeți anxietatea socială manifestată ca perfecționism atunci când vine vorba de gestionarea timpului și de stabilire a priorităților. Angajatul poate petrece o cantitate excesivă de timp la începutul sau la sfârșitul unui proiect, amânând sau lustruind. Poate fi util să se stabilească repere de proces. De exemplu, le spun supervizaților care se înclină spre perfecționism că o notă clinică ar trebui să dureze cinci minute pentru a scrie și un rezumat al tratamentului ar trebui să fie o singură pagină. Ochii lor se măresc. De obicei, au depășit de trei ori, dacă nu chiar mai mult. Nu sunteți sigur de repere? Puneți-i să-și sondeze colegii: de câte ori practică de obicei oamenii din grupul dvs. o prezentare? Câte proiecte de notă sunt tipice pentru echipa dvs.? Care este numărul mediu de ori în care oamenii citesc un e-mail înainte de al trimite? Știind ce este tipic îi poate ajuta să se calibreze. Perfecționismul este o cale rapidă bine documentată de epuizare. Discutați cu ei despre cum pot da 100% mai degrabă decât 125%. Nu au nevoie de încurajări pentru a lucra, au nevoie de încurajări pentru a se îngriji de ei înșiși, pentru a reîncărca (folosiți acel timp de vacanță!) Și a lucra la un nivel durabil de intensitate.